Selecteer een pagina

Ouder worden voorkom je helaas niet. Er zijn gelukkig genoeg manieren om er 20 jaar jonger uit te zien. Denk hierbij aan een rimpelbehandeling, een ooglidcorrectie of een borstliftcorrectie. Tijdens je jongere jaren kun je bovendien een hoop doen om minder snel oud te worden. Sporten en stress vermijden is een goede manier, maar ook je voedingspatroon is van belang. In deze blog lees je 3 voedingsmiddelen die je helpen om jong te blijven.

Gezonde vetten

Omega 3-vetzuren helpen bij het verbeteren van je stemming, het behouden van sterke botten en ze voorkomen bovendien zichtbare tekenen van veroudering. Walnoten, zaden en zalm zitten vol deze gezonde vetten. Ze zorgen ervoor dat enzymen opgeslagen vet omzetten in energie. We raden aan om minstens 2 gram omega 3-vetten per dag te consumeren. Lukt het niet om dit middels voedsel binnen te krijgen, kun je visolie supplementen nemen ter vervanging.

Rode wijn

Uit onderzoek blijkt dat resveratrol, een stofje dat gevonden wordt in het velletje van druiven, helpt bij het verlengen van je levensduur. Resveratrol vermindert de kans op diabetes en leverproblemen. Helaas zit er een addertje onder gras: je moet maar liefst 180 flessen rode wijn per dag drinken om te profiteren van deze voordelen. Op dit moment zijn wetenschappers bezig met het produceren van een pil waar deze benodigde hoeveel stof in verwerkt zit. Gelukkig heeft rode wijn wel voordelen voor je gezondheid: het vermindert de schade bij een beroerte met 40 procent en het kan helpen bij een hoog cholesterol, waardoor je minder kans hebt op een hartaanval.

Groene thee

Dit caloriearme drankje vermindert de kans op borst-, blaas- en longkanker. Groene thee helpt bij het blokkeren van de signalen die bijdragen aan het verspreiden van deze ziekte. Daarnaast helpt groene thee bij het versnellen van metabolisme en verkleint de kans op alzheimer. Het wordt aangeraden om 2 koppen groene thee op een dag te drinken om te genieten van deze voordelen.

Het is uiteraard ook belangrijk dat de rest van je voedingspatroon gezond is. Hou je aan de Schijf van 5 en zorg dat je regelmatig beleefd, en wie weet blijf je voor altijd 20!